Make a New Post

06 юли 2006

Абсурдите на градския и извънградски транспорт в нашата мила родина

Жалко, но още в първото си блог съобщение ще се оплаквам от държавата ни. Отказах се, тя не е виновна горката :-) Чичковците от Транспортни Ремонти обаче си заслужават псувните задето гледат мачове вместо да ремонтират!

Ходих преди няколко дни до София и останах много ама наистина много разочарован от качеството на услугите, предлагани от БДЖ. Просто не е нормално влак, който се нарича Ускорен Бърз Влак или по народно му Чайката да има закъснение от 2(два) часа и 10 минути! Не и при положение, че билета струва 6 лева повече от този за Пътнически Влак.

Как да е преглътнах тази обида и като всеки примерен гражданин отидох да си купя билети за градския транспорт. След 4 дена возене насам-натам се оказа, че съм си купил 14 билета като билети 9 и 10 останаха неизползвани заради новата цена на билетите от 70 стотинки. Както може да се очаква нито веднъж не мина контрола да ме види, че съм редовен :-Р За сметка на това обаче точно при последното ми качване на трамвай на път за гарата нямах билет(бях свършил моите, а на спирката нямаше) и точно тогава решиха да се качат две очилати лелки-контрольорки... наложи се да направя малко гимнастика но ми се размина глобата :-) Така де, да са ме проверили като имах билети :-Р

На гарата останах леко учуден, че влака няма закъснение въпреки, че го хванах от началната гара :-) За да не се чудя компенсирахме по пътя и пристигнахме в Сливен с прилично закъснение от 2 часа. (Явно за 4те дни, през които бях в София, ремонтните бригади са си чесали ... ушите вместо да ремонтират релсите.) Тъй като вече бях на "моя територия" реших да се повеселя малко за сметка на дежурния на гарата в Сливен }:-> С две думи отидох да се оплача на началника на гарата за закъснението и си исках разликата в цената на билетити. Не ми дадоха пари естествено, но поне си направих едно минишоу :-)

За капак вчера ходих до Твърдица. За всеобща радост на пътниците на отиване от БДЖ бяха предвидили автобус, който да ни извози до там, но ... на връщане се повтори същата ситуация от миналата седмица с единствената разлика, че закъснението беше "само" 1 час.

Сериозно почвам да се замислям дали да не спра да се возя на влак. Вярно, че е по-удобно и по-евтино ама с всичките тези закъснения току виж си изпусна изпита в Софийския. А да, забравих да спомена причината за закъсненията - в някои участъци от пътя влака се движеше под наклон поне 15 градуса!!! За ориентир - пердетата бяха наклонени и падаха между двете седалки ... Влака се движеше с 10-15 км/ч просто защото иначе щяхме да дерайлираме. Аз верно съм фен на силните усещания ама това е малко встрани от представата ми за забавление ...

Иначе във вагона имаше едни пискливи софиянски глезли, които направиха пътуването една идея по-колоритно ;-) Само челна стойка не направиха на масата. А може и да са направили когато не съм ги гледал :-)

Дано не съм приспал народа с писанието ми. Малко по-дълго се получи отколкото бих искал, но какво да се прави, като има какво да пиша.